Pomoc jednostkom samorządu terytorialnego w usuwaniu skutków zdarzeń losowych w budynkach szkół publicznych prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego – z wyłączeniem przedszkoli ogólnodostępnych oraz innych form wychowania przedszkolnego.
Zadania realizowane w ramach tego kryterium dotyczą remontu pomieszczeń szkolnych, w których niezbędne jest usunięcie skutków zdarzeń losowych.
Warunkiem uzyskania 100% dofinansowania jest fakt wystąpienia zdarzenia w X-XII 2019 r. W pozostałych przypadkach wymagany jest wkład własny placówki zależny od kwoty odszkodowania uzyskanego z tytułu szkody i wartości kosztorysowej remontu.
Termin składania wniosków dla zdarzeń losowych,które wystąpiły w miesiącach X – XII 2019 r oraz w miesiącach I-III 2020 r.:
Termin składania wniosków dla pozostałych zdarzeń– w terminie do 40 dni od daty wystąpienia zdarzenia, jednak nie później niż do:
Jak wypełnić wniosek o dotację do likwidacji szkód losowych w szkole?
- Uzupełnij dane identyfikacyjne placówki i Jednostki Samorządu Terytorialnego
- Wypełnij tabelę dotyczącą realizacji tego zadania. Uzupełnij szczegóły dotyczące zdarzenia losowego, charakterystyki szkód, ubezpieczenia budynku i wartości kosztorysowej remontu
- Uzupełnij informacje na temat uzyskanego odszkodowania i planowanego wkładu własnego
- Podaj kwotę dofinansowania, o którą wnioskujesz
- Do wniosku należy załączyć kopię dokumentu wydanego przez państwowe organy nadzoru potwierdzającego szczegóły zdarzenia i wystąpienia szkody oraz dokument potwierdzający zaplanowanie środków własnych przez Jednostkę Samorządu Terytorialnego
Wniosek dostarcz do Organu Prowadzącego i dopilnuj, aby został przekazany do Ministerstwa Edukacji Narodowej przed upływem wyznaczonego terminu.
UWAGA: W przypadku placówek, które były ubezpieczone, Organ Prowadzący może wystąpić z wnioskiem o dotację po zakończeniu procedury odszkodowawczej i ustaleniu kwoty odszkodowania, jednak nie później niż do 9 października 2020 r.